memorii Radu Mihai Dimancescu (1929-2017)

Schimbari de domiciliu

(1942-1947)

La scurta vreme (toamna lui 1942) parintii mei s-au despartit. Domiciliul nostru din Sanatescu 50 a fost parasit de catre toti membri familiei, pana la pronuntarea sentintei de divort. Astfel, eu am plecat in casa bunicilor strada Paris, in grija lui tanti Ella.
[foto, in curte]

Tata s-a mutat in cladirea Academiei Militare, iar mama si sora mea, Sanda, au facut o iarna intreaga la via Radalicella (Valea Mieilor/Urlati) (iarna 42-43)

Intre timp, sora mea fusese incredintata mamei, iar eu am fost dat in grija tatalui meu. Dupa o tentativa esuata de a sta cu tata intr-o camera a caminului ofiterilor de la Academia Militara, tata a convenit cu familia Grunau din strada Paris 13 ca sa intru in custodia lui tanti Ella, sora mamei.

Casin Popescu se mutase in casa inca din primavara.
Mama si Sanda au revenit in Sanatescu 50 in toamna lui 1943, dupa inchiderea muncilor la vie, perioada in care mama si Casin s-au casatorit civil.

Incepand cu toamna lui 1943 am alternat sederile mele in strada Paris (indeosebi iarna) cu cele din Sanatescu 50. Acest provizorat a durat pana la bacalaureat si admiterea la Politehnica, dupa care am revenit la mama mea, in Sanatescu 50.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu